Schrijftip
overtuigend schrijven

Schrijf voor één lezer
Heeft u ooit last van een writer's block?
Een e-mailing tekst die maar niet vlot? Ik wel.
Met name wanneer ik vergeet dat ik voor één enkele lezer moet schrijven.

Uw doelgroep is geen doelwit
Wie is uw doelgroep, wat drijft en overtuigt hen? Als u niet weet tot wie u zich richt of welke reactie u verwacht, dan lukt het niet. Uw e-mailing wordt namelijk niet gelezen door een "doelgroep", maar door een "doelwit", oftewel een individuele lezer.

Lezer van vlees en bloed
Wanneer slaat uw e-mailing aan bij uw lezer? Als die ervan overtuigd is dat u de tekst voor hem alleen schreef. Hoe u dat doet? Door u in gedachten tot één reële persoon te richten en niet tot een denkbeeldige figuur. Schrijft u voor één persoon van vlees en bloed, dan is de impact op uw tekst enorm. Weg zijn de houterige constructies, de marketingkreten en de algemene voordelen. Er komt ruimte voor woorden die spreken en argumenten die raken. U kruipt in de huid van uw prospect en kijkt door zijn ogen naar uw aanbod.

Schrijven voor één reële persoon heeft dus twee voordelen:
1.  u vermijdt writer's block
2.  u voorkomt reader's block 

Deze schrijftip is afkomstig van schrijf.be. Bezoek hun website voor nog meer algemene schrijf- en taaltips.

Xmanager »

« Xmanager Parse Error »

Xmanager encountered the following error while attempting to parse the requested resource:
« PHP Parse Error »
 
PHP error debug
  Error: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php:419) 
  Error type/ Nr.: Warning - 2 
  File: /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php 
  Line: 404 
  Line 404 source: header($header);  
 
Parser timing
  MySQL: 0.0189 s s(20 Requests)
  PHP: 0.0057 s s 
  Total: 0.0246 s s