Gemiddelde e-mailingstatistieken
in Nederland en per branche Q3/Q4 - 2011

Om te kunnen zien hoe uw e-mailingstatistieken ‘scoren’, vindt u hieronder de landelijk gemiddelde gegevens zoals verzameld door het halfjaarlijkse E-mail Benchmark.

Gemiddelde e-mailingstatistieken Q3/Q4 – 2011
De volgende landelijke en per branche gemiddelden zijn gebaseerd op de e-mailingstatistieken van het 2e halfjaar van 2011:

Openingsratio (OR)Klikratio (CTO) Webbezoek (CTR)Bouncers
B2B 17,2%27,1%7,7%3%
B2C 28,5%25,8%4,4%8%
Meer info »Meer info »Meer info »Meer info »

 
Gemiddelde verzendtijden en dagen
E-mails worden het beste geopend tussen 06.00 en 10.00 uur. De volgende piek, die iets lager ligt, is aan het einde van de dag, rond 19.00 uur. Wanneer je kijkt naar het percentage opens ten opzichte van de verzendingen, dan scoren de avonduren veruit het beste. Verzenden vlak voor deze tijdstippen lijkt dan ook logisch, maar natuurlijk zijn dit gemiddelden en is het altijd aan te bevelen om te testen wat voor u het beste tijdstip is.



  
Gemiddeld openingsratio (OR)
De open ratio (of confirmed open rate) betreft het unieke aantal gebruikers waarbij een e-mail wordt weergegeven (volledig geopend of in het previewvenster) en geregistreerd (met behulp van trackingpixel of - als afbeeldingen zijn geblokkeerd - middels een click van de gebruiker).
De gemiddelde open ratio is op dit moment 17,4%. Ter vergelijking: de gemiddelde open ratio over het eerste halfjaar van 2011 was 23,35%. Deze daling wordt veroorzaakt door de daling in open ratio in de branches fashion en retail.


Gemiddeld klikratio (CTO)
De Click-To-Open ratio of CTO wordt berekend door het aantal unieke personen die geklikt hebben in een mail (ongeacht hoeveel clicks) uit te drukken in het aantal uniek geopende e-mails. De gemiddelde CTO is gestegen van 21,97% naar 26,01%.



 
Gemiddeld websitebezoek (CTR)
De Click Through Rate (CTR)  geeft het unieke verkeer naar uw website weer.  Hoeveel verzonden e-mails hebben een bezoek aan uw website tot gevolg gehad? De gemiddelde CTR is gestegen van 4,5% naar 5,13%.



  
De gemiddelde bounce ratio
De bounce ratio geeft inzicht in de kwaliteit van uw database. Is deze schoon en up-to-date of verouderd waardoor veel berichten niet kunnen worden afgeleverd? Bounces worden automatisch afgehandeld en gerapporteerd. De gemiddelde bounce ratio is op dit moment 3,1%. Ter vergelijking: de gemiddelde bounce ratio over het eerste halfjaar van 2011 was 8,8%.



Bron: E-mail Benchmark, Rapport 2e halfjaar 2011 van E-Vilage

Xmanager »

« Xmanager Parse Error »

Xmanager encountered the following error while attempting to parse the requested resource:
« PHP Parse Error »
 
PHP error debug
  Error: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php:419) 
  Error type/ Nr.: Warning - 2 
  File: /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php 
  Line: 404 
  Line 404 source: header($header);  
 
Parser timing
  MySQL: 0.0127 s s(20 Requests)
  PHP: 0.0098 s s 
  Total: 0.0226 s s