E-mail marketing optimaal toepassen
E-mail marketing kunt u enerzijds inzetten om merk- of klantenloyaliteit te versterken of anderzijds (directe) verkoop te generen. Daarnaast verleent e-mail marketing zich ook voor het verkrijgen van informatie, het genereren van traffic en leads.

Versterken van loyaliteit
U kunt e-mailings inzetten om uw merk- of klantloyaliteit te bevorderen, dat op de lange termijn leidt tot een winstgevende relatie. Het gaat hierbij met name om voor uw relatie interessante en relevante informatie, zonder de commercie teveel te benadrukken. Specifieke marketingdoelstellingen die loyaliteit beoogen, zijn:
-  het uitbouwen van de naams- en/of merkbekendheid
-  versterken van de loyaliteit onder bestaande klanten
-  het verbeteren van de klanttevredenheid

De volgende e-mail concepten kunnen tot versterking van de loyaliteit bijdragen:
agenda  
bedrijfsnieuws
commerciële nieuwsbrief
gelegenheids mail
loyaliteitsprogramma
nieuwsbrief
persbericht
personeelsblad
poll of enquête
service mail

Genereren van verkoop
E-mailings zijn bij uitstek geschikt direct of indirect producten of diensten te verkopen.
Specifieke marketingdoelstellingen die onder de categorie verkoop vallen, zijn:
-  cross- en upselling
-  genereren van leads
-  omzetten van leads naar klanten
-  (slapende) klanten of ex-klanten terugwinnen
-  creeeren van traffic naar uw website of winkel

De volgende e-mail concepten kunnen tot de verkoop bijdragen:
actie e-mailing
agenda
commerciële nieuwsbrief
e-coupon
e-folder
last minute
loyaliteitsprogramma
mail-a-friend
poll of e-enquête
product introducties
service reminders
wervende e-mailing/nieuwsbrief

Overzicht van toepassingsmogelijkheden:

Actie e-mailing
Vaak korte, aantrekkelijk e-mailing ter ondersteuning van een actie product of dienst. Bij interesse kan doorgekikt worden naar een website of actiepagina (landingspagina) voor meer informatie of om de actie af te ronden.

Agenda
Overzicht van activiteiten voor bijvoorbeeld beurzen, theaters met een wisselende invulling die regelmatig naar geïnteresseerde wordt toegestuurd.
 
Bedrijfsnieuws
Digitale versie van bijvoorbeeld een corporate magazine die uw relaties informeert over uw bedrijfsnieuws.

Commerciële nieuwsbrief
Nieuwsbrieven gericht aan special interest groepen kunnen ook commercieel interessant zijn om te voorzien van advertenties waarmee inkomsten kunnen worden gegenereerd.

E-Coupon
Het e-mailen van een kortingsbon die recht geeft op een incentive of korting bij inlevering in een winkel.

E-folder
Een e-folder is een interactieve folder waarin producten en/of aanbiedingen worden getoond, met als voornaamste verschil dat men op de plaatjes kan klikken voor meer informatie en/of direct on-line kan bestellen.

Gelegenheids mail
Een e-mail ‘kaartje’ ter gelegenheid van bijvoorbeeld een verjaardag, de feestdagen zoals Kerst of Nieuwjaar of als uitnodiging voor een opening.

Last-minutes
Snel uw laatste aanbiedingen onder de aandacht brengen met een direct doorklik-link om de last minute aanbieding via uw website te bevestigen.

Loyaliteitsprogramma
Incentive actie voor uw medewerkers en/of dealers waarbij u regelmatig informeert over de incentive doelstellingen en voortgang.

Mail-a-friend
Virale marketing is een techniek vergelijkbaar met mond-tot-mond reclame, maar dan versterkt op grote schaal via internet. E-mailings zijn hiervoor een bij uitstek geschikt medium door de eenvoudige en directe toepassing van tell-a-friend ofwel mail-a-friend. Reden voor de ontvanger om een e-mailing door te sturen is omdat men iets leuk vindt wat men met anderen wil delen (grappige filmpjes/plaatjes/teksten), omdat men het nuttig vindt voor anderen (bijvoorbeeld naar collega’s of relaties) of omdat men ervoor wordt beloond met incentives of kortingen. 

Nieuwsbrief
De nieuwsbrief is met name bedoeld voor het verstrekken van relevante informatie voor uw ontvanger. Door te voorzien in de informatiebehoefte van de ontvanger, blijft de ontvanger uw nieuwsbrief waarderen en versterkt dit het positieve gevoel bij uw bedrijf en/of product. In beperkte mate accepteert uw ontvanger ook actie- of verkoopgerichte elementen, omdat hij ook snapt dat u geen non-profit organisatie bent.

Persbericht
Berichten over uw merk/product/dienst/bedrijf specifiek gericht op de media met als doel het verkrijgen van publiciteit.

Personeelsblad
Digitale vorm van uw personeelsblad met interactieve mogelijkheden direct te richten op het thuis- of werkadres.

Poll of e-enquête
Na verzending van een e-mailing kan via het geregistreerde klikgedrag eenvoudig waardevolle informatie worden verkregen. Het toevoegen van een poll (kleine opiniepeiling) of (link naar een) e-enquête is een snelle, effectieve methode om informatie in te winnen.

Product introductie
Met een e-mailing kunt u uw product introductie perfect onder de aandacht brengen van uw klanten en eventueel eenvoudig linken naar een te downloaden productbrochure.

Service mail
Een nieuwsbrief die uw klanten regelmatig informeert over extra gebruikerinformatie over uw producten, updates, nieuwe ontwikkelingen in de markt enz.

Service reminders
Via de ‘standaard’ gegenereerde auto replies en service e-mails wordt uw relatie direct op de hoogte gehouden over een bestelling, verzoek, verlenging van bestaande contracten en/of herhalingsaankopen.

Wervende e-mailing/nieuwsbrief
Als uw ontvanger de door u aangeboden diensten of producten regelmatig koopt of geïnteresseerd is, dan is deze informatie voor hem relevant. Deze wervende e-mailing informeert uw prospects en klanten over uw bedrijf, nieuwe producten en diensten, ideaal voor cross- en upselling.

Xmanager »

« Xmanager Parse Error »

Xmanager encountered the following error while attempting to parse the requested resource:
« PHP Parse Error »
 
PHP error debug
  Error: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php:419) 
  Error type/ Nr.: Warning - 2 
  File: /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php 
  Line: 404 
  Line 404 source: header($header);  
 
Parser timing
  MySQL: 0.0099 s s(20 Requests)
  PHP: 0.0081 s s 
  Total: 0.0180 s s