Hoe kan ik SPAM voorkomen?
Spam is e-mail die ongevraagd en in grote hoeveelheden wordt verzonden. E-mailings daarentegen werken op basis van permissie, toch worden sommige e-mailings aangezien als spam.
 
Wat is SPAM?
SPAM (Sending People Annoying Messages) wordt gedefinieerd als “Usolicited Bulk E-Mail”, ofwel e-mail die ongevraagd (unsolicited) en in grote hoeveelheden (bulk) wordt verzonden. De inhoud is niet relevant of uw een e-mailing wordt aangezien voor SPAM, maar de ontvanger bepaalt of een bericht wel of niet gewenst (=SPAM) is. In principe is e-mail marketing geen spam, aangezien deze werkt op basis van permissiemarketing» waarbij de ontvanger expliciet toestemming verleent uw om e-mailings te mogen ontvangen.
 
Hoe voorkom ik SPAM?

Adressenbestand:
1: gebruik uw eigen klantenbestand, met een aanobd van soortgelijke producten/diensten
2: verrijk uw databestand via een inschrijfformulier gekoppeld aan uw website of e-mailing, die expliciet toestemming verleend via het opt-in principe»
3: houdt zoveel mogelijk bij hoe u de e-mailgegevens met toestemming hebt verkregen.
4: biedt altijd een uitschrijf mogelijkheid
5: wees voorzichtig bij huur van e-mailadressen via listbrookers, vraag altijd om opt-in bewijs
6: koop geen goedkope CD’s met e-mailadressen

Inhoudelijk:
7: gebruik geen misleidende onderwerpstekst die niet overeenkomt met uw e-mailing.
8: vermijd overmatig gebruik van, uitroeptekens, hoofdletters en spam gerelateerde woorden (ook in het onderwerpsveld).

Overige:
9: indien u een spam-klacht ontvangt, behandel deze dan serieus.
10: vermeld in uw privacystatement waarvoor u de gevraagde persoonsgegevens gaat gebruiken. Bijvoorbeeld “De door u verstrekte gegevens zullen vertrouwelijk worden behandeld en alleen gebruikt worden voor de verzending van onze digitale nieuwsbrief. Deze gegevens zullen in geen geval aan derden verstrekt worden of voor andere doeleinden gebruikt worden.”
11: gebruik voor uw e-mailings consequent hetzelfde afzender e-mailadres en vraag uw ontvangers om uw e-mailadres toe te voegen aan zijn/haar adressenlijst of op de veilige adressenlijst te plaatsen.

Standaard voorzien in e-mail marketingpakketten van E-mailstation
12: wees herkenbaar als verzender. Neem in uw e-mailing uw bedrijfsgegevens op, zodat men weet van wie de e-mailing afkomstig is.
13: check uw e-mailing op basis van een goede spamfilter. E-mail marketingpakketten MailMolen en MailPlus zijn standaard van deze functie voorzien. Bij een te hoge spamscore kunt u het beste uw e-mailing voorleggen aan de specialisten van e-mailstation.nl
14: bij gebruik van de faciliteiten van de e-mail marketing pakketten, worden eventuele technische oorzaken die kunnen leiden dat uw e-mailing als spam wordt gezien, teniet gedaan.
15: beperk het aantal e-mail bounces tot een minimum. Zorg dat uw e-mailadressenbestand zo min mogelijk fouten bevatten (e-mail marketingapplicaties zorgen direct dat uw hard bounces en uitschrijvingen niet opnieuw worden gebruikt).
16: verzending via Outlook BCC gebeurt vaak in grote aantallen in één keer. Dit kan voor een ontvangende mailserver een reden zijn om uw e-mailing te blokkeren vanwege mogelijke spamming. Verzending via een e-mail marketing pakket gebeurt om deze reden één-voor-één.

Xmanager »

« Xmanager Parse Error »

Xmanager encountered the following error while attempting to parse the requested resource:
« PHP Parse Error »
 
PHP error debug
  Error: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php:419) 
  Error type/ Nr.: Warning - 2 
  File: /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php 
  Line: 404 
  Line 404 source: header($header);  
 
Parser timing
  MySQL: 0.0158 s s(20 Requests)
  PHP: 0.0072 s s 
  Total: 0.0230 s s