Opstellen van effectieve nieuwsbrieven
Door inzicht te krijgen op de wijze waarop een ontvanger een nieuwsbrief per e-mail leest, kun je effectief een e-mailing opzetten en invullen. Hierbinnen zijn 5 verschillende onderdelen te onderscheiden, welke elk apart wordt toegelicht:

Onderdeel 1:   Opzet
De opzet van een effectieve e-mailing is afhankelijk van de doelstelling. Uitgaande van een commerciële nieuwsbrief is het AIDA-model de meest gehanteerde opzet. Het AIDA is een stapsgewijs model, waarbij de afzonderlijke stappen Attention, Interest, Desire en Action worden doorlopen. Lees verder over de opzet»

Onderdeel 2:   Opening
Een nieuwsbrief begint in de inbox van uw ontvanger. Dit is de plaats waar u de ontvanger ervan zult moeten overtuigen de nieuwsbrief te openen. De afzender, de onderwerpszin en in sommige gevallen de preview pane zullen bepalen of de ontvanger uw mail opent of ongelezen wegklikt. Hoe simpel het ook lijkt, vaak worden deze elementen over het hoofd gezien. Lees verder over de openingtips»

Onderdeel 3:   Opmaak
Als de ontvanger uw e-mailing eenmaal geopend heeft, is het zaak de aandacht van de ontvanger vast te houden. De lay-out van de nieuwsbrief speelt hier een belangrijke rol bij. Naast de meer esthetische kanten van de lay-out (huisstijl, smaak), moet de e-mail nieuwsbrief optimaal zijn ingesteld op het scangedrag van de lezers. Lees verder over de opmaaktips»

Onderdeel 4:   Tekst
“What’s in for me”. Met deze vraag scant en leest de ontvanger de e-mail nieuwsbrief. Het zoeken en vinden van deze voor de ontvanger relevante informatie bepaalt het succes van de nieuwsbrief. Met de zoektocht naar de beantwoording van de vraag “what’s in for me?” onderscheidt een nieuwsbrief zich van een internetpagina. Internetpagina’s worden door gebruikers met een vooraf bepaald doel gebruikt, zoals het zoeken van bepaalde productinformatie, bestellen van een product, enz. De tekst in een e-mail nieuwsbrief moet dan ook duidelijk de vraag “what’s in for me” beantwoorden. Lees verder over de teksttips»

Onderdeel 5:   Interactie
Internet biedt vele mogelijkheden om de ontvanger van uw e-mail nieuwsbrief met slechts enkele muisklikken actief deel te laten nemen. Of het nu gaat om het doorsturen van de e-mailing, het doorlinken naar uw website, het inschrijvingen voor een workshop of het bevestigen van een abonnement; internet biedt hiertoe alle interactiemogelijkheden. Lees verder over de interactie mogelijkheden»

Xmanager »

« Xmanager Parse Error »

Xmanager encountered the following error while attempting to parse the requested resource:
« PHP Parse Error »
 
PHP error debug
  Error: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php:419) 
  Error type/ Nr.: Warning - 2 
  File: /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php 
  Line: 404 
  Line 404 source: header($header);  
 
Parser timing
  MySQL: 0.0136 s s(19 Requests)
  PHP: 0.0107 s s 
  Total: 0.0243 s s