Effectieve nieuwsbrief:   opening
Een nieuwsbrief begint in de inbox van uw ontvanger. Dit is de plaats waar u de ontvanger ervan zult moeten overtuigen de nieuwsbrief te openen. De afzender, de onderwerpszin en in sommige gevallen de preview pane zullen bepalen of de ontvanger uw mail opent of ongelezen weg klikt. Hoe simpel het ook lijkt, vaak worden deze elementen over het hoofd gezien.

Gebruik herkenbare, persoonlijke afzender
De afzender van de mailing is voor ontvangers vaak de belangrijkste reden om een mail verder te bekijken of niet. Spam is per definitie van een onbekende ontvanger en wordt, zonder te openen, weggeklikt. Gebruik voor uw mailing dan ook altijd een voor de ontvanger herkenbare afzender. Vermijd afzendernamen zoals verkoop@bedrijfsnaam.nl, info@bedrijfsnaam.nl of afdeling marketing. Het gebruik van een persoonsnaam in combinatie met de bedrijfsnaam is de meest herkenbare vorm, zoals bijvoorbeeld: Emmali | E-mailstation.nl.

Onderwerpszin
Na de afzender leest de ontvanger de onderwerpszin. De onderwerpszin dient de nieuwsgierigheid te prikkelen en te triggeren om de nieuwsbrief te openen en te lezen. Wees hierbij kort (*), creatief en spreek bij voorkeur de ontvanger persoonlijk aan. Pas op voor verkopende onderwerpzinnen, dus “Tell what’s inside, don’t sell what’s inside”. Natuurlijk is het goed om eventuele onderwerpszinvarianten te testen. Kijk welke onderwerpzin het beste werkt voor uw doelgroep en doelstelling. 
(*) Uit onderzoek is gebleken dat een onderwerpszin korter dan 50 karakters inclusief spaties, 12,5% vaker wordt geopend dan een langere onderwerpszin.

Preheader (snippet/autopreview)
De ‘snippet’ (preheader) is de bovenste regel van uw e-mailing. In sommige e-mailprogramma’s zoals Gmail, wordt deze preheader na uw onderwerpregel getoond. Als u géén ‘snippet’ toevoegt, dan wordt vaak de eerste regel uit uw e-mailing getoond, bijvoorbeeld: “Als deze nieuwsbrief niet compleet…enz”. Indien de e-mailberichten worden ontvangen in Outlook, dan toont een speciale ‘autopreview’ de binnenkomst van een nieuwe e-mail op het moment dat uw ontvanger niet in Outlook zit. U kunt deze tekstweergave beter benutten door uw onderwerpregel nader toe te lichten. U vergroot hiermee de kans dat ontvangers uw e-mail direct openen en niet laten liggen en vergeten. Meer over preheaders bij tips»

Preview pane
Na de afzender en de onderwerpszin bekijkt een groot gedeelte van uw ontvangers voor het openen uw mailing in de preview pane van de mailbox. Afhankelijk van de instellingen van de mailbox, is in de preview pane het bovenste gedeelte van de nieuwsbrief zichtbaar. Hier ligt het laatste moment waarop de ontvanger bepaalt uw mailing wel of niet te openen. Controleert u voor verzending dan ook hoe uw mailing in de preview pane getoond wordt. Hieronder ziet u de preview pane van Emmali’s Info.


De foto nodigt uit om de mailing verder te bekijken door het (persoonlijke) oogcontact tussen de persoon op de foto en de ontvanger. Tevens geeft de index meer informatie over de inhoud van de nieuwsbrief. Op deze manier kan de ontvanger een beeld vormen van de inhoud van de e-mailing en bepalen of de e-mail nieuwsbrief voldoende relevant is om verder te lezen.

Verder lezen van onderdeel opzetopmaak, tekst of interactie.

Xmanager »

« Xmanager Parse Error »

Xmanager encountered the following error while attempting to parse the requested resource:
« PHP Parse Error »
 
PHP error debug
  Error: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php:419) 
  Error type/ Nr.: Warning - 2 
  File: /var/data/httpd/www.emailstation.nl/htdocs/index.php 
  Line: 404 
  Line 404 source: header($header);  
 
Parser timing
  MySQL: 0.0269 s s(20 Requests)
  PHP: 0.0060 s s 
  Total: 0.0329 s s